• Elaborarea deciziilor de organizare ale angajatorului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
• Asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii si sănătăţii în muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite.
• Întocmirea tematicilor de instruire – testare la nivelul unităţii
• Elaborarea şi/sau completarea instrucţiunilor proprii unitaţii de aplicare a normelor de securitate a muncii în funcţie de particularităţile proceselor de muncă.
• Consultanta şi întocmirea dosarelor de cercetare a accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale.
• Stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, a tipului de semnalizare necesar şi amplasarea lor conform prevederilor legii
• Evidenţa meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislatia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor
• Identificarea şi evaluarea locurilor de muncă cu risc deosebit de accidente şi îmbolnăviri profesionale.
• Întocmirea fişelor de securitatea muncii şi testarea lucrătorilor în domeniul SSM
• Evaluarea riscurilor de accidentare şi îmbolnăvirilor profesionale la locurile de munca.
• Întocmirea Planului de prevenire şi protecţie.